Vevey - Aigle - Reisverslag uit Aigle, Zwitserland van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Vevey - Aigle - Reisverslag uit Aigle, Zwitserland van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Vevey - Aigle

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

26 Mei 2017 | Zwitserland, Aigle

Vanochtend vroeg vertrokken vanwege het warme weer.
Half 7 liepen we aan
Het begin steeds langs het meer van Geneve gelopen en door Montreux.
Langs de boulevard allemaal beelden van beroemdheden
Charly Chaplin, Freddy Mercury. We zijn ook nog langs de begraafplaats gekomen waar Charly Chaplin begraven ligt. Zijn we niet naar toe gegaan.
De boulevard in Montreux is vergeven van de aa cee tieon kraampjes, allemaal goedkope shit.
Eindelijk zijn we van het meer afgeweken en lopen nu wat meer het landelijke binnen.
Het is nog steeds behoorlijk warm maar rond 13.00 uur liepen we Aigle binnen . Veel slaap gelegenheden zijn hier niet. De B&B is er mee gestopt dus hebben we maar een hotel genomen.
Wat is Zwitserland duur en waarom spreken ze allemaal Frans?
Als je het vraagt zeggen ze, het is hier toch Frankrijk.
Nou ja, we geloven het wel.
Morgen een korte etappe, en we gaan klimmen.
Laten we maar gauw naar Italië gaan, daar zijn de prijzen wat schappelijker.