Gambassie Therme - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Gambassie Therme - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Gambassie Therme

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Juni 2017 | Italië, Gambassi Terme

Wat zijn Italianen toch een mooi volk.
We willen gaan pauzeren en lopen naar een huis, een bouwv …..een opknapper. Er hangt wel een ketting voor en er staat wel privé terrein, maar wij denken typisch Italië.
We zitten goed en wel duikt er ergens vandaan een Italiaan op. Zegt netjes goedemorgen en begint dan uit te vallen.
Heel veel drama en hoe wij het zouden vinden als er iemand op ons terrein zich zou gegeven. Mijn Italiaans is niet van dien aard dat ik hem letterlijk begrijp, maar het is wel duidelijk.
Twee Franse dames, wilden ook bij ons komen zitten maar ook voor hen was het al vrij snel duidelijk wat de bedoeling was.
Onderweg lopen we wel eens langs een N-weg. Die Italianen scheuren over de weg, nemen geen gas terug em ontwijken ons op het laatste moment. Ik heb geen vouwen in mijn broek maar toch rijden ze die er uit.

Het begin van de wandeling ging langs een N-weg, maar later liepen we door het Toscaanse landschap. De ene keer pal in de zon, de andere keer in de schaduw.
Het is een mooi landschap wat we kennen uit films en van foto's.

We zitten nu in een soort landwinkel, met slaap gelegenheid.
Hebben alleen wijn en water om te drinken en vanavond krijgen we lokale producten te eten. Erg he!

Het is nog steeds warm en het schijnt volgende week nog warmer te worden.
Per dag niet teveel km's lopen.

• 10 Juni 2017 - 19:43

Anneke:

Klinkt allemaal heel relaxed, Chris! Gelukkig kan je weer verder lopen!

• 11 Juni 2017 - 14:53

Jeanne:

Hoe komen jullie erbij om op privé terrein met nota bene een ketting ervoor te gaan zitten?
    Zo heeft je moeder je toch niet opgevoed Chris?