Aosta - Reisverslag uit Aosta, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Aosta - Reisverslag uit Aosta, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Aosta

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

01 Juni 2017 | Italië, Aosta

Zo, het gemiddelde is opgekrikt.
Een goeie 30 km gelopen.
Vlak bij de top lag nog sneeuw op de paden dus toch maar even de weg gevolgd. De sneeuw is nog verraderlijk hebben we gemerkt op weg naar de top.
De Hospice op de top weet de prijs wel. Die Norbertijnen nemen het er goed van.
160 euri voor een kamer met 4 bedden en een gemeenschappelijke douche. Dat is echt niet mis.
Het ontbijt was ook niet alles maar het werd wel om 6 uur neergezet.
Gisteren was er een gemeenschappelijke maaltijd. Het vlees was een schenkel.
Aan tafel zat een Fransman die de tocht waar wij 2 dagen over deden, in een dag had afgelegd. Stelletje watjes zijn wij eigenlijk.
Prachtige tocht verder vandaag. Door bossen met langs het pad een afwatering kanaal van het smelt water.
De route staat hier veel beter aangegeven dan in Zwitserland. Hier wordt meer aan de pelgrim gedacht.
Lekkere salade en pasta gegeten en we konden er weer tegenaan. En heel belangrijk, de prijzen zijn zowat een vierde van de prijzen in Zwitserland.
Aosta was al een stad bij de Romeinen, 25 BC.
Dadelijk wat foto's van maken.
Morgen een makkie, 24 km.