La Storta - Reisverslag uit La Storta, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu La Storta - Reisverslag uit La Storta, Italië van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

La Storta

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

20 Juni 2017 | Italië, La Storta

Gisteravond gegeten met Antti.
Hij komt uit Finland. We zijn hem al een paar keer tegengekomen.
Die lange stukken die wij hadden overgeslagen heeft hij wel gelopen. Aan het eind kon ie bijna niet meer. Het is dat er een meertje was met een waterkraan anders had ie het niet gered. Te heet en bergop.
Een Nederlander kwam kots….. aan de top.
Zijn wij even blij dat we de bus hebben genomen.

Het was wel weer een aardige wandeling. Dat op 20 km van Rome nog zoveel bos is hadden we niet verwacht.
La Storta is een voorstad van Rome en we zullen morgen steeds langs verkeerswegen moeten lopen.

We zitten nu bij nonnen. Eigen kamer en badkamer en vanavond eten we hier.
Het zijn moderne nonnen. In een vertaal app. Spreekt ze haar tekst in en wij horen de vertaling in het Engels.
En, zo modern zijn ze ook, we moeten kontant betalen en we krijgen geen bon.
Maar het zijn lieve nonnen zullen we maar zeggen.
Het eten is naar binnen gewerkt. Zowat een liter wijn maar dar hebben we niet allemaal opgedronken. We zijn tenslotte nette pelgrims.
Nog 20 km. De paus heeft al gebeld hoe laat we aankomen. Rond 12 uur zou de koffie klaar staan.

• 21 Juni 2017 - 15:59

Hermien En Leo:

Heel veel succes met de laatste loodjes en nog veel plezier in Rome.
    Aan de linkerkant van het St. Pieterplein ligt de Fries kerk.
    Voor lekkere koffie moet je hier niet zijn, je kon wel zeggen dat het warme koffie was.

• 21 Juni 2017 - 20:42

Berna:

Willem Alexander en Maxima zijn speciaal terug gekomen naar Rome om jullie te begroeten. Dus morgen goed rondkijken waar ze staan! Maar succes nog met de laatste loodjes!

• 21 Juni 2017 - 22:12

Chris Strijbos:

De openings tijden van de Friezen kerk sluit niet aan bij onze agenda.

Er is veel politie en militairen op de been. Of dat tegenwoordig altijd zo is.....!