Martigny - Orsieres - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Martigny - Orsieres - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Martigny - Orsieres

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 Mei 2017 | Zwitserland, Orsières

Het was maar goed dat we vroeg konden ontbijten in het hotel. De etappe was maar 21 km, maar tjonge, tjonge het was me een etappe wel.
Half 8 liepen we aan en 15.00 uur kwamen we bij het hotel.
Leuk dorp is het hier. Beetje a la binnenstad van Granada. Smalle kronkelige straatjes. Het hotel is op maandag gesloten maar omdat we via Booking dot kom geboekt hadden, lag de sleutel klaar.
De route had weer behoorlijk steile stukken en het pad was vergeven van de grote rotsblokken, waar we overheen moesten klauteren. Regelmatig moesten we goed kijken waar het pad liep. Gelukkig wezen de gele tekens ons weer op de juiste weg.
Als we even de juiste route kwijt zijn vragen we aan bewoners of we op de goede weg zijn. Dat deed bisschop Sigeric tenslotte ook.
Ze praten hier toch allemaal Frans, dus dat is voor ons maar tikken.
Twee duitse pelgrims die we tegen kwamen, waren op weg naar Canterbury, de andere kant op.
Italië is mooi zeiden ze, en goedkoper.
Het is nog steeds warm en dat sloopt je energie, maar donkere wolken pakten zich samen boven de Alpen en een mals regenbuitje kwam naar beneden.
Ech wel net op tijd binnen.
Nou nog zien dat we iets te eten krijgen. Bijna alles is op maandag dicht.

• 29 Mei 2017 - 23:43

Jeanne:

Goed zo jongens, flink afzien. Hier wordt t komende dagen koeler, hopelijk bij jullie ook.